اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت اول

در این مطلب از مجله نوآور سنجیده قصد داریم شیوه های مختلف تبلیغات را بیان کنیم و بررسی کنیم این روش ها چه اثری برای شرکت و تجارت شما دارد.

امروزه یکی از اثر بخش‌ترین راهکارها برای پیشرفت در تجارت تبلیغات است، تبلیغات موثر باعث می‌شود افراد نام شما را به خاطر بسپارند.
یکی از روش‌های موثر برای این که مشتریان از محصولات و خدمات شما آگاه شوند تبلیغات است. در حالت ایده‌آل، تبلیغات شما باید به نحوی باشد تا توجه مشتریان احتمالی را به خود جلب کند و آن‌ها را برای استفاده از محصول ترغیب کند. از هر روشی که استفاده می‌کنید؛ تبلیغات شما باید واضح باشد و به طور مداوم موقعیت منحصر به فرد کسب و‌کار شما را بیان کند. یک جمله بسیار زیبا از هنری‌فورد می‌گوید:
«شرکتی که به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تبلیغات خود را متوقف می‌کند؛ مانند کسی است که برای صرفه‌جویی در وقت ساعتش را متوقف می‌کند.»

چرا شرکت ها باید تبلیغ کنند؟

تبلیغات، ارتباطی است که برای اطلاع رسانی، آموزش، متقاعد کردن و معرفی محصول یا کسب و کار شما به افراد انجام می‌شود. تبلیغات باید با سایر ابزار های بازاریابی و عناصر تجاری کار کند تا موفق شود. تبلیغات باید مزاحم باشد، یعنی باید باعث شود که از سر‌زدن روزنامه یا فکر‌کردن به این که روزتان خیلی خسته کننده هست که بخواهید تبلیغاتی را ببینید یا بشنوید، دست بردارید. همچنین تبلیغات باید معتبر، منحصر‌به فرد و به یاد‌ماندنی باشد تا بتواند کار کند. مانند تمام پشتیبانی‌های بازاریابی موثر، باید بر اساس یک استراتژی و موقعیت‌یابی محکم ساخته شود. در نهایت، برای هر کمپین تبلیغاتی، پول کافی مهم‌ترین عنصر برای به خاطر ماندن برنامه رسانه‌ای است.

تبلیغات دهان به دهان موثر ترین راه معرفی کسب و کار

تبلیغات دهان به دهان از زمانی وجود داشت که بشر با کالا ها و خدمات ارتباط برقرار کرده و تجارت کرده است. تبلیغات دهان به دهان موثرترین شکل در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا دارای ویژگی های مطلوب مانند اعتبار قوی، سطح بالای توجه مخاطب، و استقبال دوستانه مخاطبان است. این مدل از تبلیغات شامل گفتگو و پرسش‌پاسخ درباره محصول، ایجاد انگیزه روانی برای خرید محصول و بیان کارایی محصول است. تبلیغات دهان به دهان با هزینه کم یا بدون هزینه اطلاعات محصول را به بسیاری از خریداران بالقوه دیگر منتقل می‌کند. در صورت امکان، یک کسب و‌کار کوچک باید یک برنامه تبلیغاتی ایجاد کند که منجر به تبلیغات دهان به دهان شود. مشتریان راضی بهترین تبلیغات شما هستند. به طور کلی تبلیغات دهان به دهان یکی از قوی‌ترین و سنتی ترین ابزارهای فروش است که همچنان بسیاری از مدیران به علت عدم آگاهی به آن بی‌توجه هستند. از برخی جهات تبلیغات رسانه‌ای، تنها به عنوان یک حمایت‌کننده برای دستیابی به تبلیغات دهان به دهان و افزایش فروش عمل می‌کند.
آمار ها نشان داده است که تبلیغات دهان به دهان بسیار موثر تر از تبلیغات پولی رسانه‌ای عمل کرده است.


راهنمایی‌هایی برای کمپین‌های تبلیغاتی موفق

در این قسمت چند دستورالعمل برای ایجاد تبلیغات‌هایی که موفق به فروش هستند آورده شده:
o مطمئن شوید که تبلیغات شما "بر اساس استراتژی" با موقعیت کسب و کار شما است. یک استراتژی موقعیت‌یابی خوب، هدف صحیح برای تبلیغات شما را به همراه فهرستی از ویژگی ها و مزایای معنادار تضمین می‌کند. یعنی تبلیغات با استراتژی می‌تواند محصول شما را به خوبی معرفی کند و در ذهن افراد قرار دهد و می‌تواند دلایلی برای برتری و منحصربه‌فرد بودن محصول، همراه با «شخصیت» تبلیغاتی ارائه دهد.
o یک پیام ساده و تک ارسال کنید. مردم در به خاطر سپردن نام یک نفر مشکل دارند، چه برسد به یک پیام تبلیغاتی پیچیده. برای تبلیغات چاپی، هر چه عنوان ساده‌تر باشد، بهتر است. هر عنصر تبلیغاتی دیگر باید از پیام تیتر پشتیبانی کند، خواه آن پیام «قیمت»، «انتخاب»، «کیفیت» یا هر مفهوم ساده دیگری باشد.
o استایلی دوست داشتنی داشته باشید. تبلیغات‌ها دارای شخصیت و سبک هستند. یک سبک و شخصیت دوست داشتنی پیدا کنید و حداقل یک سال یا بیشتر از تبلیغات با آن بمانید. تغییر سبک و شخصیت تبلیغاتی اغلب خریداران بالقوه را گیج می‌کند. همچنین با خاطره‌انگیز بودن مبارزه می‌کند.
o معتبر باشید. اگر می‌گویید کیفیت شما بهترین است و واضح است که اینطور نیست، نه تنها تبلیغات کسب و‌کار شما را افزایش نمی‌دهد بلکه در نابودی شما سرعت می‌بخشد. همچنین باید از شناسایی و تحقیرکردن در رقابت خودداری شود. این به طور بالقوه گیج‌کننده و حواس پرتی را به وجود می‌آورد و ممکن است با وفاداری بیشتر خریداران به محصولات رقابتی، مواجه شوید.
o برای فروش بخواهید. از خریداران دعوت کنید تا به فروشگاه شما بیایند، برای شما اطلاعات بیشتر ارسال کنند و یا برای اطلاعات و سفارش در آگهی تماس بگیرند. اطلاعاتی که به راحتی برای مشتریان بالقوه در آگهی قابل مشاهده است، برای خرید ارائه دهید: مکان، شماره تلفن، ساعات کاری فروشگاه، کارت های شارژ پذیرفته شده و غیره.
o از رقابتی‌بودن آگهی مطمئن شوید. تبلیغات رقابتی را در رسانه‌هایی که قصد دارید در آن تبلیغ کنید، بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما از تبلیغات رقابتی متمایز است. می‌توانید از قضاوت شخصی، قرار‌گرفتن در معرض آزمون، آگهی برای گروه کوچکی از خریداران هدف یا روش‌های آزمون کمی گران‌تر و پیچیده‌تر استفاده کنید. تبلیغات را برای منحصر‌به‌فرد بودن، به یاد ماندنی‌بودن، اعتبار و انگیزه خرید مقایسه کنید.
o مطمئن شوید که تبلیغ حرفه‌ای به نظر می‌رسد. اگر زمان و استعداد دارید، نرم‌افزارهای گرافیک کامپیوتری و انتشارات رومیزی می‌توانند قالب‌هایی با ظاهر حرفه‌ای برای ایجاد تبلیغات چاپی زیبا ارائه دهند. دریافت کمک در زمینه های نویسندگی و جلوه های هنری-گرافیکی از آژانس‌های محلی یا استودیوهای هنری که دارای متخصصان مجرب هستند، با نرم‌افزارهای طراحی و خلاقانه را در نظر بگیرید. آن ها ممکن است در بلندمدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی کنند و نتایج بهتری به همراه داشته باشند. برای تبلیغات الکترونیکی بهتر است به جای نوشتن، تولید و خرید در ازای هزینه یا درصد، کار به حرفه ای‌ها سپرده شود.
o راستگو باشید هر رسانه تبلیغاتی را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که پیام شما اخلاقی و واقعی است. قوانین سختگیرانه‌ای در مورد اعمال فریبنده و تبلیغات نادرست وجود دارد.
این را به خاطر داشته باشید که استخدام‌نکردن یک متخصص تبلیغات هزینه‌بردارتر از استخدام آن است. تا می‌توانید بازار تبلیغات را رصد کنید و از نمونه‌های جدید الگو‌برداری کنید، کتاب بخوانید و به دنبال راه‌های خلاقانه باشید. فراموش نکنید تبلیغات آینده کسب‌و‌کار شما را می‌سازد.

اگر شرکت یا کسب و کار شما قصد دارد از طریق کمپین ها یا رویداد های موثر کارآفرینی تبلیغات کند، بر روی این لینک کلیک کنید.

نویسنده مطلب
Avatar of Fatemeh Safavipour
فاطمه صفوی پور

مدیر روابط عمومی

مطالب مرتبط

برگزاری آئین امضا چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف

برگزاری آئین امضا چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف

چهارشنبه 2 آذر 1401

آئین امضا چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف با محوریت دانشگاه شهید بهشتی تهران و با همکاری شتابدهنده سنجیده، در پارک فناوری پردیس برگزار شد.
این دوره با همکاری دانشگاه شهید بهشتی تهران و پارک فناوری پردیس به عنوان تسهیلگر و حامی طرح و مجری‌گری شرکت برندیمو با همکاری شتابدهنده سنجیده، شرکت تلنت‌کوچ و شرکت آویژه به هدف ایجاد انگیزه و توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهید بهشتی در راستای خودشناسی، طراحی مسیر‌حرفه‌ای شغلی و نقش‌آفرینی در زیست بوم نوآوری ایران برگزار شد. تفاهم‌نامه همکاری این دوره با حضور مدیران شرکت‌های همکار در تاریخ ۲۳ ابان منعقد گردید.
اشکان چکاک، مدیراجرایی شتابدهنده سنجیده نیز، با اشاره به این موضوع که مهارت های آموزش داده شده در دانشگاه برای موفقیت در بازار و کسب و کار ها کافی نیست افزود: «دانشجویان چه رویای کارآفرینی داشته باشند چه علاقه مند به نقش آفرینی در روش های دیگر باشند علاوه بر مهارت های آکادمیک نیازمند مهارت های تکمیلی متناسب با بازار کار واقعی هستند.»

نویسنده مطلب: مجله نوآور خبری
اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت دوم

اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت دوم

یکشنبه 29 آبان 1401

در این قسمت از مجله نوآور قصد داریم به تفصیل به راهکار های تبلیغاتی موثر بپردازیم.

نویسنده مطلب: فاطمه صفوی پور آموزشی
چرا ایده ها یا استارتاپ ها در مرحله بررسی شتابدهنده سنجیده رد می‌شوند؟

چرا ایده ها یا استارتاپ ها در مرحله بررسی شتابدهنده سنجیده رد می‌شوند؟

دوشنبه 9 آبان 1401

در این مطلب از مجله سنجیده قصد داریم به عواملی بپردازیم که باعث می‌شود یک ایده یا استارتاپ در مرحله اولیه توسط شتابدهنده سنجیده رد شود.

نویسنده مطلب: مجله نوآور آموزشی
اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت اول

اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت اول

سه شنبه 26 مهر 1401

در این مطلب از مجله نوآور سنجیده قصد داریم شیوه های مختلف تبلیغات را بیان کنیم و بررسی کنیم این روش ها چه اثری برای شرکت و تجارت شما دارد.

نویسنده مطلب: فاطمه صفوی پور آموزشی