اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت دوم

در این قسمت از مجله نوآور قصد داریم به تفصیل به راهکار های تبلیغاتی موثر بپردازیم.

اگر قسمت اول را هنوز مطالعه نکردید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از مطالعه این بخش، مطلب «اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت اول» را بخوانید.
در ادامه به چند راهکار تبلیغاتی موثر می‌پردازیم.


از تبلیغات کم و بدون هزینه نهایت استفاده را ببرید.

کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در راه تبلیغات انجام دهید که هزینه کمی دارند یا هیچ هزینه‌ای ندارند. هنگامی که به اندازه کافی موفق می‌شوید که بتوانید تکنیک‌های تبلیغاتی پیچیده‌تری را بپردازید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید تا حدودی میزان تاثیرگذاری این روش‌ها را از نظر رشد کسب‌و‌کار خود اندازه‌گیری کنید. مثل همیشه، مساله اصلی تبلیغات این است که باعث شود افراد بیشتری از کسب‌و‌کار شما خرید بیشتری انجام دهند.

کسب و کارتان را با سیستم های معرفی به وسیله مشتریان ترویج کنید.

کسب  وکار ها با استراتژی های تبلیغاتی معرف محور از بهترین روش‌های بازاریابی استفاده می‌کنند. بازاریابی معرف محور که از آن به عنوان بازار‌یابی دهان به دهان نیز یاد می‌شود، به زبان ساده همان خرید مشتری به خاطر نظر یا پیشنهاد دیگران است.

تبلیغات موثر نیازی به هزینه گزافی ندارد، به شرط این که پول خود را عاقلانه خرج کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تبلیغات دهان به دهان نه تنها قدیمی‌ترین شکل تبلیغات است، بلکه همچنان یکی از مؤثرترین آن ها است. برای کمک به تشویق تبلیغات دهان به دهان، به طور مداوم درخواست ارجاع دهید. بسته به ماهیت کسب‌وکارتان، برقراری ارتباط با مشتریانتان می‌تواند با در نظر‌گرفتن نام شما به ایجاد ارجاع کمک کند. بسیاری از مشاغل خدمات شخصی، مانند حسابداران و مشاوران املاک، کارت های تولد و تعطیلات را برای مشتریان خود ارسال می‌کنند. کسب‌و‌کارهای دیگر، مانند آرایشگاه‌ها، به مشتریانی که مشتریان جدیدی را به همراه می‌آورد، تخفیف یا هدیه ارائه می‌کنند.

تبلیغات خوب از نظر ظاهر و پیام یکسان است. این به این معنی است که شما برای این که بتوانید یک تبلیغات خوب داشته باشید باید یک لوگوی ساده ایجاد کنید و از آن بر روی تمام مواد چاپی برای شناسایی شرکت خود استفاده کنید، هر چه تبلیغات شما ساده و واضح‌تر باشد بیشتر بر ذهن افراد می‌نشیند. مواد چاپی شامل مواردی مانند کارت ویزیت، سربرگ، بروشور، گواهی هدیه است. لوگوی شما نیز باید در وب سایت شما ظاهر شود.

 از کارت ویزیت خود استفاده کنید.

یکی از روش‌های تبلیغاتی که می‌توان با هزینه کمتر به هدف رسید چاپ کارت ویزیت است که امروزه بسیار رایج است. کارت ویزیت‌های جذاب و آموزنده‌ای را چاپ کنید که شامل لوگوی شما می‌شود و آن ها را به طور مداوم در همه‌جا پخش کنید!  اگر برای کسب‌و‌کار شما مناسب است، از کارت خود به عنوان گواهی تخفیف یا مشوق دیگر استفاده کنید. گزینه دیگر این است که تعدادی کارت را با تکنولوژی مغناطیسی چاپ کنید تا بتوان آن را روی یخچال مشتری خود قرار داد.

چند هدیه تهیه کنید. این هدیه ها به مشتریان شما اجازه می‌دهند تا شما را به مشتریان جدید معرفی کنند. از آن‌جایی که شما برای محصول یا خدمات خود پول دریافت می‌کنید، این شیوه جریان نقدی را برای شما بوجود می‌آورد.

بروشورها معرفی کننده خوبی برای محصولات یا خدمات هستند.

شرکت‌های بزرگ و کوچک به عنوان راهی برای تبلیغ به بروشور نیاز دارند. بروشور یک روش مختصر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تشویق مردم برای خرید محصولات و خدمات می‌باشد. بروشور یک ابزار فروش و بازاریابی ملموس و معتبر است. همچنین بروشور باعث می‌شود که شرکت شما به طور خودکار شناسایی شود و شان و اعتبار کسب‌و‌کار را نشان می‌دهد. بروشور ها به شما این امکان را می‌دهند که جزئیات جذابی در مورد محصول یا خدمات خود ارائه دهید.

هنگام طراحی بروشور خود، روی ساده بودن و در عین حال زیبایی آن تمرکز کنید. تیتر خود را برجسته کنید. از گرافیک استفاده کنید. تا جایی که می‌توانید اطلاعات با کیفیت را در بروشورتان به مشتری خود بدهید. آن را به روز نگه دارید و در صورت امکان آن را شخصی‌سازی کنید.


آگهی‌ها رویای کارآفرینان صرفه‌جو هستند.

شما می‌توانید آگهی های کاغذی را با هزینه بسیار کم در رایانه خود طراحی کنید، یا چاپخانه های محلی شما می‌تواند طراحی آن را برای شما انجام دهد. می‌توانید هر چقدر که دوست دارید، چاپگر رنگی یا کاغذ رنگی قدیمی استفاده کنید. شما می‌توانید آگهی‌ها را در هر تابلوی اعلاناتی که می‌توانید پیدا کنید نصب کنید. شما می‌توانید آگهی های خود را در لابی‌های ساختمان، زیر برف پاک‌کن‌ها یا حتی در سوپر مارکت های محلی، پخش کنید.

خبرنامه خود را ایجاد کنید.

خبرنامه نشریه‌ای هست که به عنوان ابزار تبلیغاتی و روابط عمومی یک کسب‌و‌کار تهیه می‌شود. خبرنامه در واقع باعث تعامل بین روابط‌عمومی با مخاطبان و مشتریان می‌شود. در‌واقع بسته به ماهیت کسب‌و‌کار شما، ایجاد خبرنامه می‌تواند راهی موثر برای دستیابی به مشتریان باشد. خبرنامه شما می‌تواند ترکیبی از متن تبلیغاتی و اطلاعاتی باشد که لوگو و هویت شما را به مشتریان یادآوری می‌کند و شما را با آن ها در ارتباط نگه می‌دارد. می‌توانید با درست کردن فهرست ایمیل مشتریان و ارسال خبرنامه های وب‌سایت خود، مشتریان را دعوت به بازدید از سایتتان کنید. اگر راه اندازی وبسایت برای شما دردسر دارد می‌توانید از پلتفرم ویرگول استفاده کنید. البته راه اندازی یک سایت وردپرسی نه دردسر زیادی دارد و نه به تخصص خاصی نیاز دارد.

نمایشگاه‌های تجاری و رویداد های مرتبط، فرصت‌های تبلیغاتی تخصصی را ارائه می‌دهند.

نمایشگاه‌های تجاری برای برخی از مشاغل عمده‌فروشی و تولیدی و همچنین مشاغلی که کالاها و خدمات را مستقیماً به سایر مشاغل ارائه می‌دهند، ضروری است. طراحی نمایش، مکان غرفه و ارسال‌های پستی قبل و بعد از نمایش با درجه بالایی از پیچیدگی انجام می‌شود.

برگزاری رویداد مرتبط یا شرکت در رویداد های مرتبط کسب و کارتان هم می‌تواند تاثیر خوبی در برندینگ شما داشته باشد. اگر دردسر های برگزاری رویداد را نمی‌خواهید به دوش بکشید یا هزینه کافی برای برگزاری رویداد را ندارید می‌توانید به عنوان اسپانسر در رویداد های مرتبط حضور پیدا کنید و با اختصاص دادن بخشی از بودجه تبلیغات خود، حامی رویداد شوید. در این حالت مطمئن شوید که نام برند شما به اندازه کافی و به صورت موثر تبلیغ شود. اگر شرکت یا کسب و کار شما قصد دارد از طریق کمپین ها یا رویداد های موثر کارآفرینی تبلیغات کند، سنجیده این امکان را فراهم کرده است؛ کافی است بر روی این لینک کلیک کنید.

جایگزین های تبلیغاتی با هزینه بالاتر را در ذهن داشته باشید.

بازاریابی پستی مستقیم، از طریق درج‌های صندوق پستی و درج‌های آزاد می‌تواند در دستیابی به مشتریان بسیار موثر باشد. با این حال، این روش همچنین می‌تواند گران باشد. اگر فکر می‌کنید که با بازاریابی پستی می‌توانید با موفقیت به بازار دسترسی پیدا کنید، با یکی از توزیع‌کنندگان بزرگ تماس بگیرید و بدانید که امتحان کردن این نوع برنامه چقدر برای شما هزینه دارد.

اگر به اندازه‌ای بزرگ شده‌اید که می‌توانید در روزنامه‌ها یا مجلات مهم یا در رادیو یا تلویزیون تبلیغ کنید، آژانس تبلیغاتی خود را تشکیل دهید و 15 درصد کمیسیون معمول را پس‌انداز کنید. انجام این کار به آسانی چاپ سربرگ با نامی مانند آژانس تبلیغاتی XYZ است. اگر می‌خواهید کارهای زیادی را انجام دهید، یک حساب جاری جداگانه داشته باشید. این روش استاندارد برای مشاغل متوسط است که خرید تبلیغات خود را انجام می‌دهند.

البته، اگر توانایی مالی دارید، می‌توانید یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای استخدام کنید و قبل از این که خودتان وارد شوید، رشته‌های کار را یاد بگیرید. گاهی اوقات پولی که در خریدهای رسانه‌ای خوب پس‌انداز می‌کنید ممکن است کمیسیون آن ها را جبران کند. به صفحات زرد خود نگاه کنید و با چند شرکت مصاحبه کنید. کسب‌و‌کار و تبلیغات حرفه‌ای بسیار مردم محور است، بنابراین فرد با شخصیتی پیدا کنید که بتوانید با او کار کنید. آن‌ها همچنین می‌توانند اینفلوئنسرها را مدیریت کنند و در صورتی که محصول یا سرویس شما به این نوع تبلیغات وابسته است، با آن ها قرارداد ببندید.


Effective-measures-advertising-businesses-part-2-sum-Sanjide


در این مطلب از مجله نوآور برخی از اقدامات موثر تبلیغاتی را شرح دادیم. اگر به نظرتان این مطلب به کسی می‌تواند کمک کند، با دوستانتان به اشتراک بگذارید. برای بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات نیز با ما در شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید.

نویسنده مطلب
Avatar of Fatemeh Safavipour
فاطمه صفوی پور

مدیر روابط عمومی

مطالب مرتبط

برگزاری آئین امضا چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف

برگزاری آئین امضا چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف

چهارشنبه 2 آذر 1401

آئین امضا چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف با محوریت دانشگاه شهید بهشتی تهران و با همکاری شتابدهنده سنجیده، در پارک فناوری پردیس برگزار شد.
این دوره با همکاری دانشگاه شهید بهشتی تهران و پارک فناوری پردیس به عنوان تسهیلگر و حامی طرح و مجری‌گری شرکت برندیمو با همکاری شتابدهنده سنجیده، شرکت تلنت‌کوچ و شرکت آویژه به هدف ایجاد انگیزه و توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهید بهشتی در راستای خودشناسی، طراحی مسیر‌حرفه‌ای شغلی و نقش‌آفرینی در زیست بوم نوآوری ایران برگزار شد. تفاهم‌نامه همکاری این دوره با حضور مدیران شرکت‌های همکار در تاریخ ۲۳ ابان منعقد گردید.
اشکان چکاک، مدیراجرایی شتابدهنده سنجیده نیز، با اشاره به این موضوع که مهارت های آموزش داده شده در دانشگاه برای موفقیت در بازار و کسب و کار ها کافی نیست افزود: «دانشجویان چه رویای کارآفرینی داشته باشند چه علاقه مند به نقش آفرینی در روش های دیگر باشند علاوه بر مهارت های آکادمیک نیازمند مهارت های تکمیلی متناسب با بازار کار واقعی هستند.»

نویسنده مطلب: مجله نوآور خبری
اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت دوم

اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت دوم

یکشنبه 29 آبان 1401

در این قسمت از مجله نوآور قصد داریم به تفصیل به راهکار های تبلیغاتی موثر بپردازیم.

نویسنده مطلب: فاطمه صفوی پور آموزشی
چرا ایده ها یا استارتاپ ها در مرحله بررسی شتابدهنده سنجیده رد می‌شوند؟

چرا ایده ها یا استارتاپ ها در مرحله بررسی شتابدهنده سنجیده رد می‌شوند؟

دوشنبه 9 آبان 1401

در این مطلب از مجله سنجیده قصد داریم به عواملی بپردازیم که باعث می‌شود یک ایده یا استارتاپ در مرحله اولیه توسط شتابدهنده سنجیده رد شود.

نویسنده مطلب: مجله نوآور آموزشی
اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت اول

اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت اول

سه شنبه 26 مهر 1401

در این مطلب از مجله نوآور سنجیده قصد داریم شیوه های مختلف تبلیغات را بیان کنیم و بررسی کنیم این روش ها چه اثری برای شرکت و تجارت شما دارد.

نویسنده مطلب: فاطمه صفوی پور آموزشی