معرفی فیلم ارین براکویچ - Erin Brockovich

در این مطلب از مجله نوآور سنجیده قصد داریم فیلم ارین براکویچ در حوزه کسب وکار را معرفی کنیم.

Erin Brockovich
رده سنی: R(زیر ۱۷ سال به همراهی والدین یا سرپرست نیاز دارد.)
زمان: 131 دقیقه
محصول: آمریکا
کشور تولید: آمریکا
سال انتشار: 2000
ژانر: بیوگرافی - درام
زبان فیلم: انگلیسی

درباره فیلم ارین براکویچ

اولین نکته جالب درباره فیلم Erin Brockovich بودجه ساخت آن است که چیزی حدود 52 میلیون دلار بوده است و در زمان اکران نیز 256 میلیون دلار فروش داشته است. می‌توان گفت این فیلم برای مخاطبان خانم جذاب‌تر است چرا که محتوای آن در مورد خانمی است که با سلاح ترکیبی هوش و زیبایی، به دنبال تاثیر گذاری بر روی جامعه‌ است. او سختی‌های زیادی در زندگی کشیده و قصد دارد آینده‌ی خوبی برای خود و فرزندانش رقم بزند.

خلاصه فیلم اروین براکویج

داستان فیلم درمورد زن جوان مطلقه به اسم ارین براکویچ است که دارای سه فرزند بوده و دوبار ازدواج ناموفق داشته است. او در این مدت بیکار بوده و پس از گذراندن ماجراهایی در یک دفتر به عنوان دستیار وکیلی کهنه‌کار شروع به کار می‌‍‎‌کند. نام این وکیل آلبرت فینی است که در نقش استاد ارین ابتدا چندان علاقه‌ای به فعالیت‌های او نشان نمی‌دهد و شاید بیش از حد بداخلاقی می‌کند.
اروین در زندگی آنقدر بدشانس بوده و سختی کشیده که نسبت به تمام اتفاقات سرسخت شده است و دیگر برای او مشکلات معنی ندارند. همین باعث می‌شود در مسیر موفقیت گام بردارد. اگرچه هیچکس او را در این شغلی که دارد جدی نمی‌گیرد اما ارین بعد از استخدام به عنوان دستیار وکیل، شخصا مشغول یکسری تحقیقات می‌شود تا این که به یک موضوع جالب در مورد آلوده‌شدن آب یک شهر از طریق فاضلاب‌های صنعتی برمی‌خورد و به تنهایی یک شرکت قدرتمند که متهم به آلوده کردن منبع آب شهر است را سرنگون می‌سازد.

در یکی از صحنه‌های کلاسیک شده فیلم که مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته بود، ارین در جواب جورج که شماره تلفن‌اش را می‌خواهد این دیالوگ شاهکار را به زبان می‌آورد:
«شماره‌مو می‌خوای؟ کدوم شماره رو می‌خوای؟ ۱۰ تعداد ماه‌هاییه که از عمر دخترم می‌گذره، ۶ سن اون یکی دخترمه، ۸ هم سن پسرمه، ۲، تعداد دفعاتیه که ازدواج کردم و طلاق گرفتم، ۱۶، مقدار پولیه که تو حساب بانکیم دارم. و بعد از همه این‌ها شماره صفر هم هست که احتمالا تعداد دفعاتیه که قراره باهام تماس بگیری»

بازیگران فیلم ارین براکویچ

جولیا رابرتس، آلبرت فینی، آرون اکهارت، کونچتا فرل و مارج هلگنبرگر، چری جونز، تریسی والتر، پیتر کایوت و وین کاکس

جوایز

اسکار بهترین بازیکر نقش اول زن
کاندیدای اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
کاندیدای اسکار بهترین کارگردانی
کاندید اسکار بهترین فیلم غیر اقتباسی
کاندیدای اسکار بهترین فیلم

این فیلم مناسب چه کسانی است؟

1- خانم‎‌های خانه‌دار
2- کارمندان
3- صاحبان کسب‌وکار

چرا باید این فیلم را ببینیم؟

1- یاد می‌گیریم که از مشکلات زندگی درس بگیریم.
2- یاد می‌گیریم که همواره در تلاش برای رسیدن به خواسته‌هایمان باشیم.
3- یاد می‌گیریم که احساساتمان را با موضع کاریمان یکی نکنیم.


نویسنده مطلب
Avatar of Sepide Kashani
سپیده کاشانی

کارشناس تولید محتوا

مطالب مرتبط

برگزاری آئین امضا چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف

برگزاری آئین امضا چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف

چهارشنبه 2 آذر 1401

آئین امضا چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف با محوریت دانشگاه شهید بهشتی تهران و با همکاری شتابدهنده سنجیده، در پارک فناوری پردیس برگزار شد.
این دوره با همکاری دانشگاه شهید بهشتی تهران و پارک فناوری پردیس به عنوان تسهیلگر و حامی طرح و مجری‌گری شرکت برندیمو با همکاری شتابدهنده سنجیده، شرکت تلنت‌کوچ و شرکت آویژه به هدف ایجاد انگیزه و توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهید بهشتی در راستای خودشناسی، طراحی مسیر‌حرفه‌ای شغلی و نقش‌آفرینی در زیست بوم نوآوری ایران برگزار شد. تفاهم‌نامه همکاری این دوره با حضور مدیران شرکت‌های همکار در تاریخ ۲۳ ابان منعقد گردید.
اشکان چکاک، مدیراجرایی شتابدهنده سنجیده نیز، با اشاره به این موضوع که مهارت های آموزش داده شده در دانشگاه برای موفقیت در بازار و کسب و کار ها کافی نیست افزود: «دانشجویان چه رویای کارآفرینی داشته باشند چه علاقه مند به نقش آفرینی در روش های دیگر باشند علاوه بر مهارت های آکادمیک نیازمند مهارت های تکمیلی متناسب با بازار کار واقعی هستند.»

نویسنده مطلب: مجله نوآور خبری
اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت دوم

اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت دوم

یکشنبه 29 آبان 1401

در این قسمت از مجله نوآور قصد داریم به تفصیل به راهکار های تبلیغاتی موثر بپردازیم.

نویسنده مطلب: فاطمه صفوی پور آموزشی
چرا ایده ها یا استارتاپ ها در مرحله بررسی شتابدهنده سنجیده رد می‌شوند؟

چرا ایده ها یا استارتاپ ها در مرحله بررسی شتابدهنده سنجیده رد می‌شوند؟

دوشنبه 9 آبان 1401

در این مطلب از مجله سنجیده قصد داریم به عواملی بپردازیم که باعث می‌شود یک ایده یا استارتاپ در مرحله اولیه توسط شتابدهنده سنجیده رد شود.

نویسنده مطلب: مجله نوآور آموزشی
اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت اول

اقدامات موثر برای اثربخشی تبلیغات کسب و کار ها – قسمت اول

سه شنبه 26 مهر 1401

در این مطلب از مجله نوآور سنجیده قصد داریم شیوه های مختلف تبلیغات را بیان کنیم و بررسی کنیم این روش ها چه اثری برای شرکت و تجارت شما دارد.

نویسنده مطلب: فاطمه صفوی پور آموزشی